Detox

I tisdags hade jag planerat att stanna kvar i Borgholm eftersom vi hade tre möten på förmiddan. Min plan var att prova ut lite rullstolar på kortisen. När jag kommer på morgonen är dörren till kortis prydd med en stor magsjukeskylt. Attans tänkte cis vad ska jag då hitta på? Jag frågade sköterskan på kortisen hur illa de var. Hon sa att de bara var tre patienter längst ner på avdelningen som var lite dåliga i magen men ingen hade kräkts så de funderade på att ta bort skylten. Glad i hågen traskade jag in med min rullstol och fick hjälp att flytta över mannen som skulle ha den. Lagom då han kommit på plats i sin nya stol börjar han kräkas. Som ett skott var jag ute från avdelningen (fördel att va rehabpersonal man slipper hålla i kräkpåsen) och badade mig i handsprit, funderade ett tag på att ta en klunk för att rensa ordentligt men Annelie avrådde mig vänligt men bestämt. Onsdagen gick men jag kände mig precis som vanligt, när de 24 timmarna passerat kunde jag andas ut. Halv fyra torsdag morgon vaknade jag med illamående, vilket kändes sådär. Kvart över fem gick jag upp och sminkade mig men två minuter senare låg jag i sängen igen och fick ringa och sjukanmäla mig vilket verkligen tog emot då jag är sjukt plikttrogen. Halv nio bröt helvetet lös och jag hängde antingen framför toaletten eller med frossa i soffan. Idag har jag varit vid bättre medvetande men med sånt magont att jag krupit mellan rummen. Måste ändå säga att vara magsjuk måste vara den absolut mest effektiva detoxen, dags att återgå till sex and the city boxen, efter den här helgen lär jag hunnit gå igenom alla säsongerna...


Kommentarer
Postat av: Sara

Stackars Cissi :(

Postat av: Sara

Jag ska skärpa mej ;) Jag tror att jag tar min (eller mammas) Blixten McQueen-bil, men jag har skrivit in det i almanackan :)

2009-02-22 @ 08:01:32
URL: http://sarisen.webblogg.se/
Postat av: Elin

ååå fy fruktansvärt. Kräksjukan är det VÄRSTA som finns, blääää. Tycker så synd om dig. Men jag hoppas du mår bättre nu och har de fint i kalmar och i borgholm. många kramar/Elin

2009-03-02 @ 21:28:10
URL: http://piggelin85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback