tjugohundraåtta alias tvåtusenåtta

Jag hade ju inte tänkt skriva någon årskrönika, lite pga bristande energi och för att jag helt enkelt är alldeles för lat. Men Linnis och Elin inspirerade mig såhär kommer allt som gick rätt och lite som gick snett. Enjoy...

Januari

Sista terminen hade just börjat och de sista månaderna skulle innebära evigt presterande av C-uppsats. Den 19-januari bar det av till Polen för en veckas skidåkning. Veckan resulterade i onda fötter, avsmak för alkohol och lite gråt i backen men också en hel drös mysiga minnen. Resan avslutades med en trött men fin dag i Krakow. 



Februari

C-uppsatsen hade dragit igång på riktigt. Många långa dagar tillbringades i Saras eller min lilla lya eller runt Norra Fäladens promenadstråk. Klassen började få separationsångest så examensfika byttes av med lasergame. Gömde mig då och då undan plugget på Rönnen med film och massa smarrig mat.

Mars

Mars är ett töcken av C-uppsats, födelsedagar och påskkalas. Framtidsångesten gjorde sig allt mer påmind, vad skulle egentligen hända efter sommaren?

April

Så kom den tillslut, den svarta månaden, då de mesta gick snett men då jag även insåg vilka otroliga vänner jag har. Mellan de självömkande stunderna med kudden i sängen eller alla timmar på Friskis, fanns alltid någon att luncha med, titta på film hos, en axel att gråta mot och en familj att fly till.

Maj

C-uppsatsen blev klar och terminen närmade sig sitt slut. Detta kunde inte avslutas på ett bättre sätt än en tok-kväll med sittning på Hallands. Hann också med några fina dagar på Lomma beach, Emma var bäst förberedd med solcreme och ögonskydd....




Juni

Så kom de sista dagarna i Lund och allt gick så fort. Examensdagen flödade av solsken och tårar. Fredagen tillbringades många timmar i bilen och ca en timme i Tyskland. Lördagen tog jag farväl av min trogna 25 kvadratare och en vecka senare kastades jag in i arbetslivet. Inte nog med det, juni bjöd också på en galen midsommar med grill, bad i den farliga hamnen och en borttappad bästis i syrénbuskarna. Sist men absolut bäst så kom vilda bebisen till världen.





Juli

I juli hade Linnea sin sommarfest, alla gamla flickor intog ett kvällsljummet sommaröland.


 
Augusti

Min månad! Lundaflickorna kom på efterlängtat besök (lyckades dock inte lura nån att flytta hit). Det föll sig att jag bestämde mig att stanna kvar i Kalmar och en intervju på sjukhuset ledde till ett vik på stroke i samma veva fick jag tag på lägenhet så hösten var räddad. Augusti avslutades med en helg hos syster i storstan där lönen rök på 8 timmars shopping.




September

Så började jag mitt andra arbetsterapeutjobb. Månaden fylldes av jobbångest, inget var som jag tänkt mig, drömde om vävstolar på nätterna och de knäppa personalmötena avlöste varandra. Vad jag däremot inte hade kunnat ana var att jag skulle träffa två allierade som kom att bli fina vänner.

Oktober

Så fick jag äntligen nycklarna till nya lägenheten. De pirrade sådär härligt i magen när jag steg över tröskeln till mitt nytapetserade hem. Lillan döptes och jag fick vara stolt fadder. Jag red islandshäst för första gången och älskade det. Månaden avslutades med ännu en stockholmsresa och ny energi började infinna sig.



November

Två anställningsintervjuer tog upp de flesta av tankarna i november. En av dem gav högsta vinst, en fast tjänst i Borgholm. Samma vecka som de helt fantastiska beskedet åkte jag och Caroline till solen.



December

December fylldes snabbt upp med aktiviteter som bio, julklappsshopping, julgodis, lussebak, granhuggning, lundsresa med fest i Malmö, personalfest på Brofästet, julafton, juldagsfest och ännu en lundaresa med nyårsfirande. Kom i kön till Mejeriet på nyår till insikt att jag börjar bli gammal då medelåldern krupit ner till 17.5 och då jag och Sara var först att lämna. Nyårslöften: mindre godis (samma som alltid), träna duktigare (också återkommande) och Saras som blev vårt gemensamma "hitta en man att fira nästa nyår med". Observera "man".




Kommentarer
Postat av: Alex

Tänk att du har lyckats sammanfatta hela året så bra! Jag minns knappt nånting från första halvåret så min årskrönika skulle nog bli ganska fattig:-) Tack för senast förresten! Kram

2009-01-06 @ 14:43:19
Postat av: Pim

Vad fint söt!! Vilket händelserikt år det har varit :) Massa kram

2009-01-08 @ 22:07:52
Postat av: Linnea

Åh vad fint :)



O hur har det gått på nya jobbet? Hade velat fråga på msn men har suttit med uppsatsen hela kvällen och nu är den äntligen inlämnad :)

Postat av: Sara

Men Cissi, jag hittade på nyårslöftet till dej :)

2009-01-09 @ 18:02:43
URL: http://sarisen.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback