Fångad av en stormvind

Några korta reflektioner från en fantastiskt händelserik lördag. Om ni undrar vad par i Kalmar gör en lördag klockan tre så fråga mig jag vet nu... De gör samma sak som jag, lördagspromenerar. De trippar lite busigt kärleksfullt på murar, sitter och kramas på bänkar i stadsparken (trots att de e moln, fullt med äckliga fiskmåsar och svinkallt) och hånglar vilt på stationen. Jag klurade länge på om jag också blir sådär fjorton-år när jag är kär, förmodligen för jag är sjukt bra på att va nyförälskad, men jag hoppas verkligen jag håller mig långt från stenmurar de e lite för hollywood-aktigt till och med för min smak.

Ikväll tittade jag och Stina på Melodifestivalfinalen, hejade såklart på Måns inte för att jag är något större fan av hans musik utan för att jag vill ha honom helt enkelt, om jag nu inte lyckas golva Marie får jag ta nån annan då blir de nog Björn Gustavsson ;-) Vad mycket kärlek de blev, de var ju inte syftet med inlägget för i övrigt klarar jag mig rätt bra som det är nu, funderar ju på att skaffa fisk eller jag får överta Annas gamla pensionärsfisk om den överlever en vecka till. Men de var ju inte heller vad jag skulle skriva om, jo dagens verkliga fundering handlar om fusk-vinden som blåser i håret hos hälften av alla melodifestivaldeltagarna, varför kör alla alltid samma grej, kan ingen vara lite originell nån gång och köra fusk-vinden bakifrån istället?

Kommentarer
Postat av: Sara

haha.. Det tycker jag med :)

Postat av: Elin

Guud va härligt att läsa ditt inlägg. SÅÅÅNT "cissi-inlägg" verkligen, blev helt glad=)



Om du vill veta så känner min kompis måns... =)

2009-03-23 @ 20:50:29
URL: http://piggelin85.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback